Lite bilder på vad jag har gjort

En kopia av den verkstad som min
farmor hade på landet. Djurö på Värmdö, pappa fick den av mig i 70-års present
Denna verkstad fick pappa när han fyllde 70 år, det är en nästan kopia av den som fanns på landet på Djurö.
En kopia av Ruckelbo i Svanberga där jag var en hel del som liten på somrarna hos min mormors kusin.
Mammas syssling bor utanför Norrtälje där detta hus en gång fanns.
Förråd och utedass
Dukat grönsaksbord, ett projekt i Miniatyrforum gneom Skalaminimal.
Grönsaker av fimolera
Ett av mina första rum, ett gammalt kök. Möblerna är gjorda av kartong efter mönster från
Dockskåpsboken av Vivienna Boulton.
Bland mina första rum som jag har gjort. Ett gammalt kök, möblerna är gjorda av kartong och rummet är en låda från spelet Kubb.
Mina champagnemöbler, stolar och bord samt lite fikabröd.
Stolar, bord och fikabröd
Från trädgårdsprojektet på miniatyrforumet, Skalaminimal.
Staketet är gjort av wellpapp som jag har klippt för att det
ska se ut som staket. Blomsterbågen är gjord av spiraltråden från kollegiblock, doppad i lim och sedani färgad sågspån.
Staketet är gjort av wellpapp som jag har klippt i för att få det att se ut som staket. Gräset är torkad dill, blomsterbågen är en spiraltråd till ett kollegiblock som jag doppade i lim och sedan i färgad sågspån.
Gungställning
Måtten är i skala 1:1 1850 mm och bred 2000 mm i skala 1:12 höjd 150 mm och bredd 166 mm
Picnicbord och spaljé.
Picnicbord av balsaträ och bordstablett, spaljen av smala glasspinnar och lådan av en plastask.
Champagnemöbler. Mina arbetskamrater fick dricka champagnen så att jag kunde få stålhöljet.
Limpor, hälften vatten hälften flytande Fimo och lera det fick stå och dra i tvä dagar blandade sedan i bakpulver och skjuss i in i ugnen.
Fimolera utspätt med flytande fimo och vatten. Låt smälta i 2 dgr blanda sen i bakpulver och skjuss in i ugnen.
Pepparkakshus i kartong, snön är plastad frotté.
Huset är gjort av kartong, snön är plastad frotté. Måtten på husen är pepparkaksmått.
Tittskåp till mitt barnbarn Ängla
Detta gjorde jag till mitt barnbarn.
Kopia av lillstugan på farmors land, Djurö på Värmdö
Detta är en kopia av lillstugan på min farmors tomt på Djurö, Värmdö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0